Flight Forum is in ontwikkeling en heeft ambitieuze ambities. Dagelijks zet het team van Flight Forum zich in om een gebied te creëren dat aantrekkelijk, sociaal en duurzaam is, én waar ruimte is voor nieuwe initiatieven. Sinds deze maand heeft Flight Forum een nieuw gezicht. Niet alleen heeft Flight Forum een nieuwe huisstijl en logo, maar ook een compleet nieuwe website dat past bij de nieuwe ambities.
Nieuwe koers, nieuwe huisstijl
Een groen gebied met een grote mix aan functies en veel ruimte voor eigen initiatief: dat wordt het nieuwe Flight Forum. Een deel van Eindhoven in ontwikkeling, waar medewerkers, bewoners, studenten en bezoekers elkaar tegenkomen in groene moderne straatjes, pleintje, cafe’s en to-go winkels. In de toekomst is Flight Forum niet alleen een werklocatie. Er is ook ruimte voor onderwijs, andere vormen van bedrijvigheid zoals zorgklinieken, laboratoria, short-stay (tijdelijk wonen) en voor horeca en retail. Zo ontstaat er een bijzonder en levendig gemengd gebied. De bestaande gebouwen en de beschikbare grondkavels bieden bovendien volop ruimte voor nieuwe ideeën. Deze ontwikkeling heeft ons doen besluiten onze positionering verder aan te scherpen en een nieuwe huisstijl te ontwikkelen.
In de nieuwe huisstijl verenigen wij twee werelden; de zakelijke bestaande schil van bedrijven en kantoren met een groene, parkachtige multifunctionele locatie waar naast business ook leisure een grote rol gaat spelen. Deze twee werelden ontmoeten elkaar en gaan een alliantie aan, wat leidt tot een vorm die beide uitersten samenbrengt. Deze vorm is het vertrekpunt voor de vormentaal van de gehele visuele identiteit. Het ontstaan van een tweede schil in het logo is een letterlijke vertaling van de ontwikkelingsplannen om in de begane grond van gebouwen retail en horeca toe te voegen. Ook de nieuwe website van Flight Forum reflecteert nu de nieuwe propositie en huisstijl.
Ontwerp: Peter Korsman Autograph